❤ ....aQ saYanG QamOO.... ❤

Thursday, July 22, 2010

Puasa !!!!


Salam bwat semua pembaca yang budiman lagi bijak sana dan beriman ! *amin.. mudah2an…*
entry aku kali ne aku nak kongsi serba sedikit  pasal ramadhan.. dlm erti kata lain.. berpuasa. Yeay !    xlama lagi puasa !!!! Mmmg aku tak sabar nak menantikan saat itu.. sangat indah bagi ku…dan sangat kenyang bagi ku… hahaha…  tp,that’s nOt the pOint Ok??? Mcm tajuk d atas,  ‘KETIBAAN RAMADHAN YANG DI NANTIKAN’ . Makasyeh wat cik rieyana yang gOjes ne sbb dya wat event neh. Sekurang-kurangnya wlupun x menang kita leh dapat info2 yang menarik bukan ? -ngee2-
law kOrang fikir tajuk ni,kOrg rasa apa yang kOrang fikir ????  
hah , hah , hah ! Makanan semestinya ! wahhh.. sedap sangat2 ! d situ la ramai peniaga2 menjual makanan yang lazat sangat2… Allah huakbar !! Syurga makanan ! sungguh indah nikmat mu ! tp itu bukan pOint nya jugak eh ???
haha..   maaf2.. balik2 bukan pOint nya kan ??? jangan marah … jum kita terjah apa kew pOint2  yang x bOleh sabar d nantikan ! *ayat aku ? btul kew? Haha* jom2…
> Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-
>Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-

macam hadis diatas,kita sendiri bOleh bayangkan betapa indahnya puasa..dan paling nikmat bila berbuka puasa.. setelah satu hari menahan dahaga dan lapar. Dan paling nikmat bila dah nak raye !!! yahOO… dlm bulan ramadhan ne jugak kita kenalah byk2 bersabar. Kita kena jaga setiap tingkah laku kita agar puasa d terima d sisi-Nya. Jangan mengumpat,selalu lah ingat akan Dia yang menciptakan kita. Dan lebih indah lagi apabila menejelang waktu malam.. sembahyang taware.. eh ! salah… sembahyang terawih… hahaha -suka2- …mmg best ! d setiap malam kita sembahyang tu akan ada ganjaran pahala yang sangat besar buat kita. Aku mmg nak sangat g sembhyang terawih. Best gak kan ? dan paling d nantikan Oleh semua umat,ialah malam Qada & Qadar . d situlah semua Orang sentiasa menunggu kehadirannya. Allah ! sungguh besar nikmat mu ! tapi,budak2 takut kan??? Hee…  “law kita jumpa itu,dya leh bg duit ke?” hahaha.. bebudak.. apalah diOrg taw.. :p waktu sekarang,jam,minit dan saat ini,aku sentiasa menantikan keindahan berbuka puasa bersama keluarga yang tersayang. D sinilah kita berkOngsi nikmat Allah.. “aku nak yg ini” “aku nak yang e2” hah ! semua la kaw punya.. aku xnak mkn ! haha.. mejOk la tuu.. Dengan penuh kegembiraan,AKU MENANTIKAN KETIBAAN RAMADHAN. -happy-

“law raya jemput ar aku dtg umah Kowg eh ? haha” 

Salam Ukhuwah Fillah buat semua umat ! Selamat berpuasa,semOga kOrg dapat menjalani ibadah puasa dengan penuh keimanan dan ketaqwaan…ameennn…

No comments: