❤ ....aQ saYanG QamOO.... ❤

Thursday, July 1, 2010

Jangkaan Yang Pastinya Akan Berlaku :(

Salam... huhu...Hari berganti hari.. siang bertukar malam,dan malam bertukar ke siang.. detik2 jam berlalu dengan pantas tnpa menunggu dan terhenti. D catatan ini genap 1 Bulan 18 hari dirinya dan aku menjalin kan satu perhubungan yang serius. D hari2 ku,aku sentiasa mencuba untuk memahami sikap nya,memahami s'gala2 nya.. namun itu belum cukup untuk ku mengenal siapa dia yang sebenarnya. 'ahhh.. lambat laun aku akan mengerti jua sifatnya'. bisik hati ku. Cinta yang xpernah d jangka akan terjalin antara dua hati yang pertamanya tidak mengenal perasaan sendiri. satu keputusan yang d buat berlandaskan keinginan hati untuk menjadikan aku sebagai cinta d hatinya , aku terpana..terpana membaca kalimat ayat nya yang tidak tenang pabila aku tidak melayannya d satu ketika sebelum aku menjadi separuh miliknya. lantas dia membuat spekulasi bahawa dia memerlukan diri ku untuk berada di samping nya. Dia yang keseorangan dan kesunyian setelah d tinggal kan kekasih lama yang pergi bersama insan lain. Dia tidak mengenal dirinya langsung meminta aku untuk menjadi kekasih nya. 'aku bermimpi?' khayal ku. lalu ku sedarkan diri dari khayal, ya ! ini bukan mimpi.. tapi kenyataan yang tidak bisa aku terima. Dia yang aku anggap sahabat,telah mengungkap kan kata-kata itu. Fikiran ku buntu,keliru dan tidak menyangka,hari demi hari.. aku memikirkan , jawapan apa yang harus ku beri ? Namun,ini lah jalan hidup. Lantas ku terima lamarannya untuk menjadi kekasih ku. sungguh angau diriku ! tersenyum kambing tatkala menerima dia untuk menjadi pendamping ku. aku yang dulu nya d lukai,kini d rawat Oleh dia insan yang bergelar lelaki. Aku menjalani hidup ku dengan penuh riang kerana ada dia d sisi ku. gelak ketawa kini menjadi peneman ku. sedih dan sakit hati kini jadi musuh ku. 'Ya Allah! Terima kasih atas kurniaan mu !' .

hari berganti hari,kini termenung ku d beranda. Jari jemari ku ligat menaip diari. kini.. perkara yang ku jangka akan berlaku. Aku yakin.. akan ada ruang yang besar antara aku dan dia untuk berjauhan. Akan banyak terluang waktu akan ku habis kan sendirian tanpa layanan nya lagi. dirinya yakin membuat keputusan untuk melanjutkan pelajaran d sebuah Kolej. yaa... aku terima hakikat ini.. kami akan jarang berhubung. jarang bermesra sebagai mana dulu. Akan banyak jurang jika masing2 tidak memahami apa yang di inginkan. Masanya akan banyak terisi dengan pelajaran nya. aku faham . Adakah dia akan memahami diri ku? Ingin mengeluarkan si airmata,namun aku tidak terdaya melawan kesabaran ku. Aku hanya ingin dia tahu,aku sangat memerlukan nya untuk memberikan ku semangat. Cinta itu indah,hanya insan yang tahu menghargainya akan bahagia. Kini,termenung aku sendiri. 'what life is going to be?' aku xpasti dengan jawapannya........... Hanya mampu melihat dan sabar menunggu jawapannya. Dear,if u read this entry,please think it. n avoid what i have expected.. :)

No comments: