❤ ....aQ saYanG QamOO.... ❤

Thursday, October 7, 2010

Dia.. :)


salam.... nak update belOg ar.. heee..
hari ne nak cita sal cinta kuw...
Ok... nak taw camana akuw jumpa dya?? camana leh knl dea?? law kOrg xnk taw.. ala... bwat2 jew ar nak taw. hahaha.. aku mula knl dea dri akhir tahun.. masa cuti spm... time tuh gila msg... dah xda benda nak fkir da kan?? nak tetOnggeng msg kew.. nak lari kew apa kew.. xkisah da.. haha.. masa tuw dea msg akuw tgh2 mlm yOu... nasib baek aku lOm tidur.. entah apa akuw buat masa tu... chatting agaknya..dia yg 1st msg akuw... cam ne..
"hai"
(bingung time tuh.. sapa ar agaknya ne... number ne mmg ada kat hp aku)
"hai.. sapa ne?" aku bls..
"kwn lama mu...."
punya aku blurr ! fuhh...
dri c2.. kami bmsg.. maybe cahaya kami sama kan ?? ceh... haha..aku sakit hati dgn dea sangat2 time tuh... yela.. apa kebenda dea cita dea bff aku time skOla dulu... kunun dea kawan aku masa form 2.. dea slalu tendang2 aku time skOla... dea suka sakat aku kat skOla... suka tunggu aku time rehat... Oi syg ! aku xpena d tendang2 kat skOla Ok? haha...sakat2 tu ada la... law tnggu time rehat mmg byk... student tgu kena teriak leh akuw tuk suh bebaris law membeli... :p
bermula la cerita dea yang sungguh menyiksakan e2.. sakik hatiku mak ! haha...sakik hati ku mengingak kisah2 lama yang xpena wujud itu...grrrrr ! geram semakin geram... bila aku tny siapa yg bg number aku dea xnak bgtaw.. aku tny nama dea,dea bg nama dea yang penuh.. AHMAD AZZAM BIN AHMAD FITRI.. aku imbas2.. sejak bila aku ada nama kwn cam ne?? cm xpena ! dia kata dia 2B... what?! aku xpena ar rapat dgn bdk llaki 2B ne.. sO,hOw i can have bFF like him?? ceh.. i benci... xska cam 2 Ok? haha... aku tny semua classmate aku yg pena jadi budak 2B... semua xknl.. ishh.. benci ar ! knp dea men2 kan aku ne??? aku bgtaw kwn aku... diOrg xsuh lyn... aku nanes sbb dea siksa akuw... dea kata bff aku... tp xnk tunjuk muka.. isshhhh....
semakin lama,kami semakin rapat.. dia terus2 msg aku even aku pegal ma dea... tp aku layan gak.. haha.. yela.. tertarik bkwn ma dea.. byk jak crita dea ne.. sal kwn.. sal "awek" dea.. sal  apa2 la...ada satu hari dea ngadu kat aku yang dea dah xtahan dgn "awek" dea.. dea ckp dea nak bebas dri awek dea yang sungguh mengongkong e2.. aku ckp jew la.. dri kaw jew.. bla,bla,bla.. aku dah xingat babe.. hee..time tuh dea kat k.k.. dea kata...
 "yess.. aku dah bebas dri dya !"
"dri sapew?"
"dri awek aku la.."
ha? bebas?? time tuh aku putus cinta gak 1-1 la... hikhik... tp,pas dea blek dri k.k , aku ckp..

"camana? dah ada awek ?"
"eh.. xar... time tu aku putus semntara jak dgn c nisah"
"ha? sambung blek ?"
"ya.. kami just tngkan diri jak..."
perghhh... hati ne cam cemburu ! :p entah napa aku rasa cam tu.. tp cepat2 aku nafikan..*hey iejah ! kO just kwn dgn dea... jangan memamandai nak cemburu* e2 hati aku kata.. :( jahat taw hati aku ne.. tp,xpa.. xkan aku nak jatuh hati kat bf Org kan?? Owh nO.. sama sekali tidak akan pernah...:D
lama kami kwn.... aku tny blek sapa bg dya number aku.. dea ttp xmaw bgtaw.. ish.. i geram...

entah part bila tu....
dia kata dia dah putus ngan awek dia.. kunun2 aweknya ada Org len... aduyai..... punyala lurus aku ne ! haha.. xnl bgtaw dulu knp aku lurus sgt.. :p
selang seminggu g2...
dya msg akuw.. dya kata nak kapel ma akuw... dya xkata cinta... xjua kata sayang.. tp dya kata :

"pa yg ku buat serba xkena.. aku ingat kaw jak..ble ka kita jd kapel?"

gllluurrrpp ! kapel ?!
wuit... aku dah anggap dea kwn akuw ! time tuh jua dea nak kapel ! camana ne?? aku bingung.. apa aku harus trima ataw apa??? tp hati aku kata,aku harus cuba... 
aku trima dea...
punya la kami kekOk ! haha.. gila sesangat time tuh.. malu sangat2! malu,teharu.. mcm2 rasa ! euw.... knp keadaan cam ne????? :p
kami terus,terus dan terus bahagia... aku dah janji dgn diri akuw,akuw nak bg commit dgn dea... ternyata aku bOleh... dan sgt2 bOleh.. dgn dea.. aku berfikiran matang... lebih pandai mengawal emOsi...tidak cepat marah.. dan aku sudah pandai mengawal situasi....
sO,kami dah kepal entah brapa minggu.. dea bgtaw... dea xpernah knl akuw.. xpernah skOl d smkut,xpernah jadi kwn akuw.. what?! sO,semua bOhOng blaka? haha.. nak marah pun xbisa.. semua dah brlalu.. sO,satu jew akuw nak taw... siapa yg bg number akuw..
jeng3x... 
aku sabar jew... akuw nk nmpak gbr dia.. dia byk alasan.. aku sabar...then akuw cri sendiri sapa yg bg numberakuw.. ada r part2 akuw taw.. tp xleh gtaw kOrg... n aku syak yg bg nmber akuw,kwn akuw gak... aku bgtaw n tny dea,btul ka semua tu.. dan ternyata .. ya ! c AZLINAH MAD DAHIL yg bg ! haha.. kurg asam ! rupanya dea yg bg ! ish !! sakit hati ku.. maw jua dea takut bgtaw yg dea bg number ku ma bf kuw ne.. ciss.. haha...
mula dri c2.. aku tng.... dea pun da bg gbr setelah berabis bgaduh.. haha..sOry sygg... :-*
lama2.. cinta aku ma dea sangat2 kuat..
dan lebih parah lagi... bila dea bgtaw ,bahawa aku ne 1st love nya !! dya ckp "awek" nya tuw dea bOhOng2 sak... bila akuw tny knp dea wat cam g2,dya jwb cam ne..

"malu ar law Org taw dear xbcinta lagi"

hahaha... anduk bha syiaaannn....tp rasa terharu gak.. yala.. dah namanya 1st lOve,rasa beruntung ar jadi 1st lOve kan ?? hee...

sampai hari ne.....
byk dugaan dan cabaran yang kami hadapi...
dia sakit...
dgn gaduh2 kami lagi..
mcm2..
tp aku bahagia dengan dia.... trima kasih Chenta kuw.... tnpa dikau,akuw xkan sekuat ini.....trima kasih sangat2.. kaw byk melindungi dan menjaga aku... aku sangat menghargai itu...aku xakan pernah sia2kan cinta kita selagi takdir berpihak kpada kita... jangan pernah lepas kan driku.... aku xakan berdiri teguh tanpa pegangan mu d samping ku.....

To : Ahmad Azzam....
-ayg syg abg..
-ayg cintakn abg
-ayg xmaw kehilangan abg...
-muahmuahmuah

No comments: